Saturday 14 November 2009

Tersedar

Bismillahirahmanirrahim..
salam..

Hari ni alhamdulillah dapat habiskan 1program dgn junior tahun 1. Walaupun 1st time buat kami wat prgrm mcm ni sndr,tp alhmdllah Allah mudahkn kami,lancarkan lidah kami, dan bantu kami. ALhamdulillah..Betul la kan,DIA akan bantu sape2 yang bantu agamaNYA,insyaALLAH..

Hari ini jg aku tersedar yg masih banyak lagu kekurangan aku.Masih byk lagi perubahan yang aku perlu lakukan. HATI>> Hati aku masih lagi keras untuk terima apa yang sepatutnya aku terima. Mungkin dr luar org nmpak baik je,tp sebenarnya,baru aku tahu,aku bkn la sebaik yg orang fikirkan,yg org lihat.

Untuk memahami DEEN ku yang sebenar,bukan saja DEEN aku,tp DEEN utk org lain jg, HATI mesti betul.HATI mesti sedia dan terbuka. Hari ni,bukan saja aku dpt mengajar org,tp diri aku jg byk rs kesannya. ALLAH MASIH SAYANG AKU>>

Selama ni aku jadi orang leka,org lalai, aku sedar sume tu,tp aku sedar bukan kesedaran dari HATI. Mungkin kesedaran hanya pada fikiran je.
YA ALLAH,aku bermohon semoga KAU tetapkan HATI ku,ISTIQAMAH kan aku,semoga aku xlalai lagi pd hari2 mendatang..YA ALLAH>>

Dan sungguh,akan KAMI isi neraka JAHANAM banyak dari golongan jin dan MANUSIA. Mereka memiliki HATI tetapi tidak dipergunakan untuk memahami(ayat2 ALLAH) dan mereka mempunyai mata tapi tidak dipergunakan untuk melihat(tanda2 kekuasaan ALLAH) dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakan untuk mendengarkan (ayat2 ALLAH). Mereka SEPErTI HAIWAN TERNAK,bahkan,lebih sesat lagi. Mereka itulah orang2 yang lengah.
(7:179)

Aku bukan Haiwan ternak,kita bukan haiwan ternak. Kita ada akal,kita ada hati(roh).
Tujuan kita pada yang SATU je,pada DIA yANG MAhA KUaSA.
ALLAHUAKBAR...

0 comments:

Post a Comment