Sunday 11 July 2010

dzatiyah

hebatnya tarbiyah?

adakah aku begitu orangnya?
atau mereka?
yang sentiasa mengenali diri
yang sentiasa meningkatkan diri
yang sentiasa memuhasabah diri
walau diam seorang diri..
hebatkah begitu?
tak lupa pada pencarian
tak lupa pada perjanjian
tak lupa pada kecintaan
walau di mana jua dicampakkan..
hebatkah itu?
adakah aku orangnya?
yang sentiasa ingat
aku ini hamba Ilahi
aku ini khalifah bumi
walau aku hanya ada aku di sini

sejauh mana hebatnya tarbiyah dzatiyah ku?
sejauh mana benarnya ikrarku?

hanya DIA..dan aku tahu..
dan hanya DIA yang lebih tahu..

tarbiyah dzatiyah=tarbiyah diri sendiri

2 comments:

FloWeR LoVeR said...

fiza sayang,
"ihfazillah, yahfazka"
jagalah Allah,nescaya Allah menjagamu...
sentiasa jaga hubungan dgn Allah, insyaAllah kekuatan ruhiyah akn mengatasi segala suara kelemahan...
be strong kay...tarbiyah Allah sentiasa bersamamu:)

humaira said...

jazakillah akk..
sygg akk.huhuhu.rs nk peluk akk je;)

Post a Comment