Monday 14 February 2011

Ujian itu..

Begitu lama ditinggalkan kesepian tanpa bait2 bicara. Mungkin kadangkala masa tidak mengizinkan, dan mungkin kadangkala idea yang tidak dapat dikeluarkan.

Hari ini, jiwa terasa sesuatu, yang begitu berat.Tak tahu kenapa. Hati terasa sayu. tak tahu mengapa.

Minggu ni, banyak sangat aku dapat. Dalam proses pentarbiyahan diriku. Mungkin sebelum ini pernah ku rasa begitu terpukul, namun kali ni aku rasa begitu sedih, namun aku tak mampu menangis..
Ku tahu, aku hanya mampu merancang, dan walau hebat mana sekalipun perancanganku, takkan mampu melawan perancangan DIA Yang Maha KUASA..
Aku belajar mengawal emosi, aku belajar menerima seadanya, kerna perasaan kasih sayang aku, bukan palsu, bukan dibuat2, tapi ikhlas, kerna Allah, kerna DIA Sang Pemberi Cinta..
Walau apapun terjadi, sayangku, kasihku, takkan pudar walau seinci, takkan hilang walau sezarah.
Kerna ku ingin bersama, bukan hanya di dunia..namun jua di akhirat sana.

Dan hari ini, terus ku diberi ujian demi ujian, dan tak lain,hanya untuk membina ketahanan diriku...

Buat sayang2ku..
Kalian takpernah mengecewakan hati ini,
Kalian takpernah mengguris hati ini,
Usah kalian bersusah hati,
Hati ini tetap dan akan terus menyayangi kalian,
Kalian mengajar hati ini bersabar,
Kalian membuka hati ini untuk menerima,
Terima kasih sayang2ku..
Tanpa kalian, tak mungkin hati ini akan membesar,
Tak mungkin hati ini kan dewasa..
Terima kasih sayang2 ku..

Moga,
walau di mana jua kalian berada,
Rahmat lindungan ALLAH itu sentiasa bersama kalian..

ikhlas dari,
kakakmu

0 comments:

Post a Comment