Thursday 28 January 2010

C.I..N.T.A





Bismillahirahmanirrahim~~

cinta?apa itu cinta?
Dengan rasa cinta,perasaan takut dan berharap akan sentiasa bersama kita. apabila mencintai, rasa takut kehilangan dan berharap sentiasa ada bersama selalu di hati kan..
cinta sesama manusia, pasti kita semua pernah rasa kan.Cinta keluarga, cinta sahabat,cinta suami,cinta harta benda..

Tapi adakah rasa takut dan berharap,bila kita kata kita cinta ALLAH? Sedangkan cinta Allah itu yang akan kekal berbanding cinta manusia..

Di saat exam sekarang..bagaimana ingin cari ketenangan? dengar lagu? tengok citer korea? masak? Ketahuilah, Allah pernah berfirman, hanya dengan mengingat DIA,hati akan tenteram.

Bila kita rasa jauh dariNYA, kembali la semula, pintu taubatNYA sentiasa terbuka. TAgihlah kasihNYA. Penyesalan di alam kubur tidak akan membawa kita kembali ke dunia,untuk mencari cintaNYA.. Cara mentarbiyah diri banyak, yang penting usaha kita. Sentiasa la mencari, Allah suka pada yang suka mencari. Hati tidak akan terbuka tanpa usaha. Hidayah perlu dicari,perlu ditagih.

Rasulullah saw yang tiada dosa,setiap hari 70kali bertaubat(istighfar), tapi kita?



Semoga Allah memberi taufiq dan hidayahNYA pada kita yang sedang mencari. Exam ganbarou.tawakal+usaha+doa. Minta pada Allah,tapi jalankan perintahNYA.
Ingat matlamat sebenar,dan alat untuk capai matlamat tu.


Dan janganlah kamu membuat kerusakan di muka bumi, sesudah [Allah] memperbaikinya dan berdo’alah kepada-Nya dengan rasa takut [tidak akan diterima] dan harapan [akan dikabulkan]. Sesungguhnya rahmat Allah amat dekat kepada orang-orang yang berbuat baik.
(7:56)

orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingat Allah-lah hati menjadi tenteram. (13:28)

Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka [jawablah], bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdo’a apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi [segala perintah] Ku dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran. (2:186)


Allahualam.

jazakillah tuk cafeoretachi 28/1/2010

2 comments:

A'thiqah said...

Jazakillah fiza~~ matome cafeore tachi ni~ <3 nak sambung study pula... *HAPPY*

humaira said...

hihihi..jazakillah jgk tqah:)
dah lama blog ni bersawang,tu yang amik tazkirah cafeore semalam tu..
ganbarouuuuu:)

Post a Comment