Wednesday 24 March 2010

indahnya rasa itu

Allah menganugerahkan satu rasa pada manusia, rasa yang cukup istimewa.
Kasih sayang.
Saat aku merasai rasa itu,aku rasa cukup bahagia. Cukup berbunga. Aku belajar merindui. aku belajar menyayangi.
Saat kedukaan,aku mengerti apa itu pujukan. aku mampu memberi dan aku mampu menerima. Mungkin tidak sehebat mereka yang hebat, tapi aku tetap ingin memberi.
Allah kurniakan ku rasa nan indah ini. Aku rasa cukup bahagia. Saat dilukai, saat dikecewakan, itu semua cabaran dalam menyayangi. Namun aku bersyukur kerana aku memiliki kasih dan sayang serta aku mampu memberi rasa yang sama, insyaAllah.
Kasing sayang.
Aku sayang mereka.
Insan2 yang sentiasa bersama ku.
Di alam realiti, jua di alam maya berteknologi.
Ku gembira kerna ku mampu menyayangi.
Ku bahagia kerna rasa disayangi.
Ku tak mahu kasih ini dikotori, sayang ini dicemari.
Oleh hal2 duniawi.
Ya Allah, redhailah ukkhuwah antara kami.
Kami bertemu, kami bersatu hanya dengan izinMU dan jua hanya kerana MU.
Dan kami jua akan berpisah, dengan izinMU dan jua hanya kerana MU.


Uhibbuki fillah abadan abada.
Jazakumullahhu khairan kathira.
Ya ukhti..

0 comments:

Post a Comment