Sunday 7 February 2010

kumohon hanya padaMU



"Dan katakanlah: "Ya Tuhan-ku, masukkanlah aku secara masuk yang benar dan keluarkanlah [pula] aku secara keluar yang benar dan berikanlah kepadaku dari sisi Engkau kekuasaan yang menolong."  (Al-Isra',17:80)

Tuhanku,
aku bersujud hanya padaMU
aku memohon hanya padaMU
aku manusia lemah
lemah dalam berjuang
lemah dalam mendidik
tapi,
aku ingin teruskan perjuangan ini
aku mahu kekal di jalan ini
YA Tuhanku
pertolonganMu ku dambakan
bantulah aku
dalam menyelesaikan urusan duniaku
dalam perjalanan ke akhirat sana
bantulah aku
menegakkan kebenaran
melaungkan kecintaan
hanya padaMU ya RABB
ya Rahman ya Rahim
hanya padaMU ku mohon kekuatan
ku mohon kekuasaan
agar aku mampu mengharungi
setiap detik kurniaanMU
tanpa sedikit sia-sia
ya Malik
Kau tahu apa yang terbaik untuk diriku
kerana setiap ketentuanMU
adalah yang maha terbaik
ya Khaliq
hanya padaMU ku mohon pertolongan
hanya padaMU ku panjatkan tawakkal
Kau lapangkanlah dadaku
dalam apa jua yang Kau tentukan
Terima kasih ya Allah
kerana hari ini
aku masih mampu
merayu pertolonganMU
hanya padaMU jua ku berserah

"..Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. (2) Dan memberinya rezki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan [keperluan] nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan [yang dikehendaki] Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu." (at-Talaq,65:2-3) 

0 comments:

Post a Comment