Wednesday 24 February 2010

tiba-tiba jee

salamun alaikk
Hemm..sudag beberapa hari cuti bermula, sudah beberapa hari merdeka dari final exam. Bebarapa hari masa dihabiskan dengan ukhtiku yang datang menziarah aku di sini. Best, tapi banyak aktiviti makan je.Hehe..n tq dear  sebab buatkan chocolate cheese cake n tiramisu untukku=)

Hari ini tiada apa2 aktiviti.

Tiba2 teringat pasal kematian.

Ya Allah, janganla Kau matikan aku di saat aku sedang melakukan dosa, dibawah atau di luar sedar. Janganlah Kau tarik nyawaku disaat aku futur. Janganlah Kau ambil nyawaku di saat imanku menurun..

Agaknya masa kita tengah berseronok, sedang berhappy2 dengan kawan2 sehingga lupa diri kejap, tiba2 masa tu jugak Pemilik nyawa kita ambil nikmat nyawa tu dari kita, macamana la agaknya kita di alam kubur nanti? macamnana la agaknya kita di akhirat nanti?
Masih tersediakah mahligai indah di syurga untuk kita?

Mungkin di waktu kita tengah bergaduh dengan mak atau ayah, dengan mengumpat kawan2, tengah ketawa sampai tak ingat dunia, tengah berdating dengan pakwe, tengah main2 kat disneyland, tengah tengok cerita bukan2, tengah apa2 lagi laa..tiba2 jadi dunia jadi gelap dan bila bangun kembali dah berapa dalam tanah, sendirian. Minta ampun dengan mak ayah belum, mohon maaf dengan kawan2 belum, solat sunat taubat belum, ganti puasa belum, bayar hutang belum, macamana nanti?????

Ya Allah..
Teguhkan iman kami walau di mana kami berada, walau macamana keadaan kami,
keraskanlah hati kami pada perkara mungkar, dan lembutkanlah hati kami pada perkara kebajikan..

0 comments:

Post a Comment